Vårkänslor

Det märks tydligt nu. Havsörings fisket är ständigt i mina tankar. Jag har sett havsöringens hemligheter 1-4 x antal gånger, gått igenom fisketidningarna och läst artiklar som jag redan läst allt för många gånger. Flugstädet har åter börjat användas. Havsöringsdragen har setts över och alla dragen har fått dubbla fjäderringar. Lilljäntan har lärt sig vad dragen heter vicke, pöket (spöket) osv. Ja det är vår i luften, eller havsöring.

I lördags tog jag och Mange en spontan tur ut till kusten och gjorde några desperata försök i isvikarna men som vanligt var det allt för tidigt. Jag vet att det knappt är lönt men förra veckans plusgrader satt igång något inom mig. Havsöringsfeber är inte att leka med.

Om bara vädret håller i sig så är det bara frågan om nån vecka innan det åter är havsöringsäsong.












Kommentarer
Postat av: Thomas Svärdis Svärdström

Härligt jag är så sugen,skulle ju bli varmt nästa vecka:) jag ska nog göra en vända nästa helg,till örarna.

2012-03-10 @ 07:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0