Söndag

Idag var det en härlig dag på kusten.

Tappade rätt så omgående en öring. Sedan var det några öringar som gick och visade sig i ytan alldeles utanför mig. Kastade prick men då jag inte fick någon reaktion på drag försökte jag med flugspö. Men utan resultat.

Några händelselösa timmar gick och det börjades kännas lite mindre hett, aktiviteten i ytan avtog och försvann. Jag bytte flugor och drag men inget. Det var först när jag hakade på ett lite mindre grönt sambadrag som det blev aktivitet. Fiskade av en liten stenkant då jag kände ett svagt nyp i draget. I nästa kast small det till i spö och jag kunde håva en fin öring på kanske 45 cm som fick gå tillbaka. Gjorde ytterliggare ett kast runt stenarna och plötsligt satt en ny fisk på kroken. Denna var större och efter en stunds kamp kunde jag håva en öring på kanske 2,5-3 kg. 
  
Fick också årets första fisk på flugspö. En liten öring som inte kunde motstå min lilla gråa fluga.

En underbar dag på kusten. Hoppas det blir fler sådana dagar.







 
Trackback
RSS 2.0