Gotlands rapport

Nyss hemkommen från en kall och blåsig vecka på Gotland. Fick en blank öring andra fiskedagen på ön östra sidan eller närmare bestämt vid Grynge.
Dagen efter var jag tillbaka på samma plats och lyckades kroka en utlekt öring i buken, så det blev en rejäl fajt. Trodde ett tag att det var dax för ett nytt pb men så var inte fallet. Öringen hade nog gjort ett utfall mot upphängarflugan, så när jag gjorde mothugg så fastnade draget istället. Senare samma dag fick jag ytterliggare tre utlekta öringar i en vik närmare Ljugarn.  




Nästföljande fiskedagar spenderades på den västra sidan utan den minsta känning av fisk. Vattentemperaturen var låg och var fisken höll till har jag inte en aning om. Nu väntar kustfisket här hemmavid. Rekturen idag bådade gott, på tisdag kväll blir det premiär.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0