Hej då kusten

En sista tur till kusten för säsongen. Hjerpe knep två fina bitar, Mange blev utan och jag fick tre. Min förmåga att bara få mindre öringar har nu hållt i sig hela våren. Två av fiskarna jag fick var dock över måttet men dom fick simma vidare.

Nu får havsöringssäsongen vara över för min del. Snart kommer den första vulgatan att kläckas och då ska det jagas storöring med flytring högt upp i dalaskogen.

Slutligen en liten fråga: Tobis? Någon som sett dessa i våra vatten eller hittat dom i magen när ni rensat öring? Hjerpes ena öring från i helgen hade flera tobisar i magen och jag har själv vid ett tillfälle hittat en död ute på långsandörarna. Har tyvärr inte gått igenom maginehållet på alla öringar jag tagit upp men om någon sett tobis någonstans skulle det var kul att höra.  









Kommentarer
Postat av: Thomas Svärdis Svärdström

Hej! Jo jag har sett tobis vid sågarbo och långsand det är kull:).Tror du att det går att få havsöring än? tänkte ev göra en vända på fredag.Vi kanske ses där uppe vid skogen vett att dom fått ett par stora öringar redan.Är själv där ofta på sommaren.

2012-05-21 @ 06:24:40
URL: http://thomasfiske.blogg.se/
Postat av: Patrick

Går säkert att få öring ännu,vi körde på nötfiske i lördags bara kastade på samma ställe. Tillslut så dök de upp fisk. Då finns de lite tobis iaf, konstigt att man inte sett dom fler ggr.



Jäklar vad fina öringar det finns där uppe på skogen.

2012-05-21 @ 07:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0